De Regiomanagers

Sylvia Mol

Sylvia is in 2020 al weer 12,5 jaar in dienst als Regiomanager. Ze is verantwoordelijk voor de opvanglocaties in regio Midden van Langedijk, en daarnaast nog een aantal locaties in Zuid. Naast de vele locaties waarvoor Sylvia verantwoordelijk is, is ze ook betrokken bij projecten. We gingen met haar in gesprek daarover.

Kan je een paar van die projecten noemen? Kinderopvang Langedijk, en nu natuurlijk sinds 1 januari 2020 Allente, heeft nooit stil gestaan en is altijd in ontwikkeling. Mijn uitdagingen liggen veelal in innovatieve projecten en ontwikkelingen. Dit zijn er afgelopen 12 jaar heel veel geweest, de één meer succesvol dan de ander. Toen ik net in dienst kwam, waren we vooral bezig met BSO-locaties opstarten buiten de normale opvang locaties die wij toen hadden. Zo ontstonden de Hasselbraam, de sportlocatie Waaidorp, zwemlessen etc.

Marieke IJdema

Marijke IJdema is regiomanager bij Kinderopvang Langedijk en eindverantwoordelijk voor verschillende locaties in Noord- en Zuid Scharwoude, St. Pancras en Oudkarspel voor alle opvangsoorten, dus peuteropvang, kinderdagopvang en BSO. Vanuit haar rol is ze daarom ook betrokken bij verschillende IKC vormingen, zoals IKC Oudkarspel wat medio 2019, na de zomervakantie, van start is gegaan.

Als regiomanager heb je dus veel locaties onder je. Aan hoeveel mensen geef je dan leiding? Ik geef aan ca. 75 pedagogisch medewerkers leiding, dit is een grote span of control verdeeld over verschillende locaties in Noord Scharwoude, Zuid Scharwoude en Oudkarspel en Sint Pancras. Het gaat mn om faciliteren van medewerkers, samen overleg en oplossen van dagelijkse vragen en persoonlijke ondersteuning als dat nodig is.

Joke Meijer

Joke is halverwege 2019 gestart als regiomanager bij Kinderopvang Langedijk. Een mooie gelegenheid om met haar in gesprek te gaan en haar te leren kennen. Had je al ervaring in deze functie? Ik ben in juni 2019 gestart als regiomanager. Eerder, in 2012-2013 heb ik als regiomanager bij SKOA in Alkmaar gewerkt. Dus ja, ik had ervaring als regiomanager in de kinderopvang. Daarna heb ik 6 jaar als locatiemanager gewerkt bij Kinderrijk in Amstelveen. En toen dus in 2019 de overstap gemaakt naar Kinderopvang Langedijk. Ik kan me voorstellen dat er veel op je afkomt als je nieuw begint. Wat heb je de eerste weken zoal gedaan om alles en iedereen te leren kennen? In de eerste weken heb ik meegekeken en heb samen met de collega-regiomanagers een aantal locaties bezocht die ik na de zomer zou gaan overnemen.

Volgende pagina Studiereis Pistoia