Gitaarlessen

Aan het woord: Chantal de Boer (pedagogisch medewerker peuteropvang De Peutertuin). Ik merkte dat de kinderen bij ons op de groep heel erg gek zijn van muziek. Zingen, dansen maar ook met muziek instrumentjes. Ook leren de kinderen beter onthouden als het in een liedje zit. Ik ben zelf wel muziekaal en vind gitaar altijd erg leuk. Alleen dat kon ik zelf nog niet gitaarspelen. Toen kwam ik op het idee om met een paar collega's op gitaarles te gaan.

Monique (directeur) vond dit ook een leuk plan en we kregen budget voor 20 gitaarlessen en voor elke groep een gitaar. We begonnen met 6 collega's maar daar vielen er meteen met de eerste les twee van af door omstandigeheden. We gingen dus met z'n 4 tjes door. In de 20 lessen leerden we de basis van akkoorden en speelden wij kinderliedjes die wij dan ook weer op de groep met de kinderen konden doen. We hebben echt genoten en het was dan ook erg jammer dat de 20 lessen voorbij waren.

Om de basis te leren heb je best genoeg aan 20 lessen, maar om het dan ook in praktijk te doen, is best moeilijk. Voor het mooie hadden we langer les moeten hebben. Het is namelijk nog best moeilijk om gitaar te spelen en de kinderen mee te laten zingen. Zo snel kunnen wij nog niet de akkoorden over pakken.De andere meiden die mee hebben gedaan hebben het ook erg leuk gevonden. Op de personeelsvergadering hebben we al onze collega's laten horen wat wij geoefend hadden.

Volgende pagina Personeel & Organisatie